Geo-klas
De Geo-klas De Josefschool is in 2023 gestart met voltijds hoogbegaafdenonderwijs: de Geo-klas in Culemborg. Dit initiatief biedt hoogbegaafde leerlingen een omgeving waarin ze kunnen Groeien en ervaren met ontwikkelingsgelijken.

De kinderen in de Geo-klas krijgen deels een ander lesprogramma dan de andere groepen van de school. De basisstof wordt compact aangeboden, zodat ruimte en tijd vrijkomt voor verrijking en andere activiteiten. Voorbeelden van verrijking: denksportdag, psycho-educatie (leren over jezelf), techniek, samenwerken, creatief denken, pittige puzzels, analytisch denken, leren leren, programmeren. Ook is er ruimte voor eigen initiatief.

De Geo-klas is nadrukkelijk een klas van de Josefschool: samen leren, samen spelen, samen vieren. De kinderen van de Geo-klas leren samen met de andere leerlingen van de school tijdens de lessen Nieuwsbegrip en tijdens de halfjaarlijkse talentenlabs. Ze spelen samen tijdens de pauzes op het plein of in de boomgaard tegenover de school. Ze zijn vertegenwoordigd in de leerlingenraad en vieren samen onze feesten: Sinterklaas, Kerst, Carnaval, Pasen, sportdag, meesters- en juffendag en schoolreis.

In het schooljaar 2024-2025 is de Geo-klas een combinatiegroep 6-7-8. Interesse? Stuur een mail naar info@kbs-josefschool.nl. We zullen contact opnemen voor het inplannen van een kennismakingsgesprek.

De instroomprocedure vindt u hier